Her finder du svar på de spørgsmål, som ofte bliver stillet, ifm. check-in, rengøring osv.
Hvornår er check-in muligt ?
Check-in er muligt fra kl. 18.00 indtil kl. 21.00
Eller tidligere, hvis jeg er blevet færdig med rengøring før.
Husk du skal altid skal angive et ankomsttidspunkt, døren er også låst kl. 18.00. Da jeg efter efter rengøring har jeg andre opgaver der skal udføres. Hvilket betyder at jeg kun er tilstede når jeg har aftale om check-in.
Ved ankomst efter 21.00 er der behov for en kode.
Er ankomst før 18.00 muligt ?
Jeg gør hvad jeg kan for at efterkomme realistiske ønsker, men det er ikke noget jeg kan love i forvejen.
Mandag-torsdag Udenfor højsæsonen er jeg ofte færdig med rengøring ved 14.00 tiden eller før. Weekender og i højsæsonen kan jeg være heldig at jeg er færdig ved 16-17 hvis alle inhouse gæster og afrejsende gæster er taget på tur tidligt om morgenen.
Hvis jeg ved at du er ankommet til Ebeltoft tidligere på dagen, så sender jeg gerne en besked til dig, når jeg er færdig med at gøre rent og klar til check-in.
Er check-in muligt søndag kl. 11.00 ?
Lørdag der ofte fuldt hus og med check-out kl. 10.00 er det ikke muligt at få adgang allerede kl. 11.00 om søndagen.
Jeg kan ikke nå at få evt. betaling for drikkevarer, gjort rent efter afrejsende gæster, så dit værelse er klar til check-in allerede kl. 11.00.
Så hvis du skal nå at klæde om inden du skal til barnedåb eller noget andet i Ebeltoft Kirke, så vil jeg anbefale at du lejer værelset fra lørdag til søndag, eller lørdag til mandag.
Hvornår er check-out ?
Check-out er senest kl. 10.00
Hvad skal jeg gøre hvis jeg rejser når der ikke er nogen til stede ?
- Udfyld drikkevareformularen og placere penge for betaling på værelset
- Luk vinduerne
- Tjek at du har alle dine ting
- Lås værelsesdøren
- Placer værelsesnøglen i brevsprækken ved vasketøjskurvene
- Tørt sengelinned placeres i vasketøjskurven af træ
- Fugtige håndklæder placeres i den anden vasketøjskurv
- Tjek at yderdøren er lukket og låst efter dig
Personlig check-out hvad gør jeg ?
- Udfyld drikkevarer formularen (kun ved køb)
- Luk vinduerne på værelset
- Tjek at du har husket alle dine ting
- Placer tørt linned i vasketøjskurven af træ
- Placer fugtige håndklæder i den anden vasketøjskurv
- Ring på den lille check-out dørklokke ved vasketøjskurvene
- Indlever værelsesnøglen
- Betaling for drikkevarer kan foretages med kreditkort og kontanter kun DKK og lige penge (har ikke kassebeholdning)
Bliver der gjort rent under mit ophold ?
Inhouse rengøring er ikke inkl. i prisen, og jeg kommer derfor ikke ind på værelset i løbet af dit ophold for at gøre rent.
Kan jeg tilkøbe morgenmad ?
300 meter fra os finder du Café LøCroQ (kortere gåafstand end morgenmadsrestauranter på større hoteller). Deres morgenmad er super lækker og økologisk, fra caffen er der udsigt til vandet. Husk at bestille bord dagen i forvejen på telefon (+45)61164732
100 meter længere nede på havnen findes Apelgren Jordt Coffee, de åbner og lukker tidligere på dagen og har et lækkert udvalg af brød, kager og kaffe.
Du kan også købe morgenmad og nybagt brød i Kvickly, som du kan tage med og nyde i vores fælles køkkenet, eller når vejret tillader det ude i gårdhaven.
For større grupper er det muligt at bestille morgenmad til servering på ibsens gaard. Dette skal bestilles og betales minimum 1 uge i forvejen.
Hvordan reservere jeg et værelse ?
Send en SMS til (+45)29717118 oplys følgende
- dit navn
- den ønskede ankomstdato
- den ønskede afrejsedato
- antal personer (alle også for evt. børn)
- alder på børn under 18 år
- antal og type værelser
- e-mail adresse
Kan jeg leje sengelinned og håndklæder ?
Ja det er muligt at leje sengelinned og håndklæder.
Du skal dog være opmærksom på at den pris vi skal betale til vaskeriet for at få afhentet, leveret, vasket og tørret ét sæt sengelinned i øjeblikket er højere end det vi tager for én overnatning. Prisen for leje af linned er derfor meget høj i forhold til værelsesprisen.
Må jeg benytte sovepose ?
Nej det er ikke tilladt at sove i sovepose eller lignende.
Det er obligatorisk at benyttes lagner på alle senge, hovedpudebetræk på alle puder og dynebetræk på alle dyner.
Såfremt vi skal vaske/rense, dyner, puder, rullemadrasser, topmadrasser eller lignende efter afrejse vil der blive fremsendt en ekstra regning til dig ved afrejse.
Har I enkeltværelser ?
Ja det hedder et twin værelse der er 2 senge og når du lejer til miljøpris er det sammepris uanset om det er til 1 eller 2 personer da du selv medbringer sengelinned og håndklæder. Prisforskellen ligger i evt. leje af linned da det er ret dyrt.
Erstatning
Der er en masse regler vedr. sygdom og ferie, dem er vi ikke inde i, da vi ikke har ansatte. Du kan kontakte din fagforening. Vi kender dog til det forhold at du skal kontakte din arbejdsgiver for at melde dig syg, hvis du skal have en erstatningsferie.
Kan du risikere at skulle erstatte noget her?
Ja, hvis du efterlader værelset eller fællesfaciliteter i en tilstand der ikke er acceptabel ifht. aftale eller hvis du ødelægger vores udstyr, service, møbler, inventar, bygninger eller mister værelsesnøglen.
Hvad ang. værelsesnøglerne så er det systemnøgler og de er utrolig dyre at få kodet om. Så husk at få afleveret værelsesnøglen ved check-out, du kan næsten bo her i én mdr. for det du skal betale for omkodning af én værelsesnøgle.