Godt at vide

Tak for din reservation, vi ser frem til at byde velkommen i vores hjem.

Her findes en liste med praktiske oplysninger, klik på de informationer du ønsker at få vist, og klik på luk for at minimere. Rækkefølgen er efter ofte stillede spørgsmål.

Venligst oplys, hvornår du forventer at ankomme til Ebeltoft, så vi kan arrangere nøgleudlevering.
Check-in er muligt fra rengøringen er fuldført og frem til kl. 21.00.

Vores officielle check-in tidsrum er mellem 18.00 – 21.00
Bemærk venligst at døren altid er låst, og skal åbnes ved brug af værelsesnøglen.

Ved at du oplyser dit ankomsttidspunkt og gerne hvad din dagsplan er, så har jeg bedre mulighed for at planlægge rengøring, indkøb med mere. Desuden giver det en langt større fleksibilitet i forhold til check-in og out tidspunkterne. På forhånd tak for hjælpen.

Husk at sende mig en SMS, hvis der opstår ændringer i dit ankomsttidspunkt på selve dagen.


Check-out

Personlig check-out er muligt de fleste dage i tidsrummet 08.00 – 10.00

Hvis ikke du lige kan se mig, så benyt venligst den lille dørklokke.
Den finder du ved siden af det store Mols-Bjerge oversigtskort i entreen. Som med den udendørs dørklokke så er det nødvendigt at trykke til den lyser rødt.

Seneste check-out er officielt kl. 10.00
Men hvis vi ved at alle vores ankommende gæster eksempelvis starter dagen i Mols-Bjerge, eller ankommer med en sen færge, så de først forventer at ankomme til Ebeltoft ved 19-tiden, så er der mulighed for forlængelse.


Adgang til fælleskøkken

Overnattende gæster har adgang til et veludstyret fælleskøkken med reserverede spisepladser. Ønsker du flere oplysninger omkring hvad køkkenet indeholder så KLIK HER

Der er gode muligheder for at købe fødevarer i nærliggende supermarkeder.

Du kan også vælge at spise ude, hvis ikke du ønsker at lave mad selv. Der findes gode caféer og restauranter i vores lokalområde. Husk altid at reservere et bord, uanset hvilken årstid du kommer til Ebeltoft. Vi har lavet en lille liste med nogle af byens gode spisesteder mv. KLIK HER


Vi sælger et udvalg af snacks, kolde og varme drikkevarer. Blandt andet gode vine og special øl.

Du kan finde en oversigt med priser og produkter i vores MobilePay indkøbskurv #19212.
Eller benyt den engelsk oversigt her på hjemmesiden. Klik her for den engelske oversigt.


Stille timer 22.00 – 10.00

For at give alle gæster mulighed for at få en rolig nattesøvn, har vi stille timer fra kl. 22.00 om aftenen til kl. 07.00 om morgenen.

Du er naturligvis velkommen til at komme sent “hjem”. Brug blot værelsesnøglen og vær venligst stille. Mange tak for hjælpen med at sikre, at alle kan få en god nattesøvn.


Gratis WiFi ingen TV på ibsens gaard

Der er 2 forskellige gratis WiFi her på ibsens gaard, så du er godt dækket ind under dit ophold. Information og koder findes i den lille mappe inde på værelset.

Vi har valgt at vægte natteroen højere end det at have TV, da mange af vores gæster kommer for at sove efter en god dag ude i naturen. Har du et program du bliver nød til at se under dit ophold vil vi derfor anbefale at du medbringer en tablet eller smartphone hvor du kan streame programmet for.

Er du sportsfan så findes der steder i nærheden som viser EM, VM med mere, kontakt dem direkte for at bestille bord eller høre om hvad de viser. Vi lavede i forbindelse med EM 2024 et lille opslag her for at oplyse hvor du kan se sports TV i nærheden KLIK HER for at se hvor/hvem.


Parkering

Med beliggenhed i et villakvarter er det tilladt at parkere i gaden, men ikke på fortov.

Husk at der skal udvises hensyn til udkørsler og være plads til at udrykningskøretøjer kan køre forbi.

Til venstre for vores hus findes der nogle offentlige skrå parkeringspladser.

Helt oppe langs vores hus, er det også tilladt at parker, så længe bilens hjul ikke er ude på kommunens fortov (den yderste del af pikstenene).

KLIK HER for at læse mere om parkering her og i nærheden.


Dyr ingen adgang

Vi holder meget af dyr og har en biodiversitetshave, men pga. astma og allergi skal dyr forblive udendørs.

Så hjælp os venligst med at holde døre og vinduer lukkede, så det ”vilde” liv ikke finder vej ind. Det er sket mere end engang at en kat har klemt sig ind af en lille vinduessprække og at fugle flyver ind af åbne døre. Og det er virkelig synd for dem.

Du vil i perioder kunne høre mår, måger og andre dyr der lander på taget og løber rundt, men ved fælles hjælp, kan vi sikre at de ikke forvilder sig ind på værelsesgangen.

Så tak fordi du holder døre og vinduer helt lukket, når du ikke er på værelset. At det kun er åbent lidt med børnesikringen, er ikke nok til at forhindre at uvedkommende får adgang.


Rygehjørne

Vi har oprettet et overdækket lille rygehjørne, det er det eneste sted på grunden hvor rygning er tilladt.

Det er tilladt for rygere at sende ikkerygere væk, så der kan blive plads til at nyde en cigaret i rygehjørnet.

Rygning er forbudt alle andre steder på matriklen, både indendørs, i haven og foran huset. Mange tak for forståelsen.


Miljøbevidst?

Hvis du er en miljøbevidst gæst, er du meget velkommen til at medbringe dit eget sengelinned og håndklæder.

Husk at det af hygiejne hensyn er obligatorisk at medbringe hovedpudebetræk, dynebetræk og lagner til alle sengene.

Ønsker du at benytte sovepose, vil dyne og pude blive fjernet fra rummet og skal du fortsat medbringe lagner til sengene.

Det er naturligvis muligt at leje sengelinned og håndklæder af os, både som samlede pakker eller blot et enkelt lagen.

Læs mere påvirkningen samt hvad vi ellers gør for at være miljøvenlige her på stedet KLIK HER.


Hold værelset køligt

En af fordelene ved at holde vinduerne lukket er, at sommervarmen ikke trænger ind på dit værelse. Hvis du samtidig ruller begge gardiner ned, kan du på grund af værelsernes beliggenhed under jordhøjde sikre en behagelig nattetemperatur om sommeren.

Når det er aften, og temperaturen er køligere, kan du åbne vinduet for at få frisk luft ind, men kun hvis du selv er på værelset.

Ønsker du at sove med åbent vindue om vinteren eller på andre tidspunkter, hvor det er køligt ude, bedes du sænke temperaturen på radiatoren. Det gør du ved at trykke på “V”, indtil du når eksempelvis frostsikring.


Luk vinduerne, når du ikke er på værelset

Det er vigtigt, at du altid holder vinduerne lukket, når du ikke er på værelset. Dette forhindrer uønskede personer og dyr i at få adgang.

Vinduernes børnesikring er kun beregnet til at forhindre børn i at kravle ud; den er nem at åbne udefra, og naboens kat kan uden problemer klemme sig ind gennem en lille sprække.

Derudover kan dit værelse blive fyldt med støv, når det regner, eller når græsset bliver slået her og hos naboen.

Sommerbonus med lukkede vinduer:

Værelserne ligger under jordhøjde, hvilket gør, at de kan forblive kølige, selvom det er meget varmt i gårdhaven.

Dette kræver dog, at vinduerne er helt lukkede, mens det er varmt i gårdhaven, samt at du ruller begge gardiner ned.

Når temperaturen bliver behagelig i gårdhaven sidst på aftenen, kan du roligt sove med åbent vindue for at få lidt frisk luft ind.


Ingen sene ophold i gårdhaven

Du er velkommen til at nyde vores gårdhave i løbet af dagen og den tidlige aften.

Om sommeren er der parasoller, borde og stole på græsset, så du kan sidde ude og spise.

Når klokken slår 22, er det ifølge vores bevillinger ikke længere tilladt at opholde sig i haven, uanset hvem man er. På grund af vores bynære beliggenhed i et villakvarter, må der kort sagt ikke være personer udendørs efter kl. 22.00.

Politiet har desuden påpeget, at haven også skal være ryddet op kl. 22.00.

Mange tak fordi du hjælper med at holde haven pæn, ryddelig og overladt til skovens dyr, når klokken slår 22.00.

PS husk altid at slå parasollen ned hvis du har slået den op, uanset hvornår på dagen det er.


Tips til et spændende ophold

Vi har lavet en liste med tips og links, til natur, seværdigheder, forlystelser og spise steder.

Gå til siden TIPS


Betaling

Reservationer foretaget online via booking.com og AirBnb er betalt via dem, vi modtager betalingen efter dit ophold.

Reservationer foretaget direkte ved os vil, såfremt det er 1 måned eller mere ude i fremtiden, få fremsendt en pdf. bekræftelse med betalingsoplysninger til forudbetaling af reservationen.

Betaling for køb af drikkevarer, snacks, leje af linned foretages direkte her på stedet ved brug af MobilePay eller betalingeskort. Vi har ingen kassebeholdning og kan derfor ikke give tilbage.

Ved betaling af tag selv produkter benyttes primært MobilePay indkøbskurv, til betaling med det samme, information findes i fælleskøkkenet.


Ingen kode, du skal bruge værelsesnøglen

Vi udleverer som udgangspunkt ikke koder til døren, da systemet kan blive påvirket af strømafbrydelser. Værelsesnøglen virker dog altid til at åbne døren 😊

Det er kommet os for øre, at booking.com sender noget, der ligner en dørkode. Vi kender ikke til denne kode, og vi har aldrig oplyst dem om en dørkode. Så den kode, du får derfra, virker ikke.

Vi kan efter aftale fjernåbne døren i nogle sekunder, når du står foran den, men det kræver, at vi er informeret på forhånd om hvornår du ankommer, da vi skal være indenfor mobildækning.

Ved ankomst efter kl. 21.00 og andre situartioner hvor vi ikke er tilstede, vil der blive aftalt alternativ nøgleudlevering.

HUSK altid at oplyse dit ankomsttidspunkt på forhånd og send en SMS hvis det ændre sig.


Ændring og annullering af reservationer

Bemærk venligst vi kan kun ændre og annullere reservationer, der er foretaget direkte hos os.

DIREKTE RESERVATIONER

Vi kun modtager reservationer via SMS, der findes ingen bookingportal på vores hjemmeside. Metode og deadline for ændring og annullering fremgår af den bekræftelse/faktura, som er sendt via e-mail direkte fra os. Vi er naturligvis fleksible, hvis vi kan nå at gensælge værelserne.

ONLINE RESERVATIONER

Vi benytter udelukkende AirBnB og booking.com som samarbejdspartnere, alle de reservationer vi modtager online, er foretaget vi en af deres platforme.

Ændringer og eventuelle annulleringer skal foretages via dem. Værelset vil forblive spærret, indtil ændringen er gennemført, hvilket også har betydning for eventuel refundering.

Log på den valgte portal og følg deres vejledning. Hvis du har downloadet deres app, er det ofte nemmere at bruge den fremfor at logge på deres hjemmeside. Bemærk venligst, at det kun er muligt at få refunderet online reserverede ophold, hvis det er korrekt annulleret via den pågældende platform.

Det er ikke fordi vi vil være besværlige men vi må og kan ikke annullere reservationer foretaget via en agent. Desuden vi modtager først betaling efter dit ophold, så det er agenten der foretagere evt. refunderinger i forbindelse med rettidige annulleringer.  Der er forskellige annullerings- og ændringsbetingelser, afhængigt af hvilken type reservation du har foretaget online, det skulle gerne fremgå af de informationer der bliver sendt til dig fra dem.